воскресенье, 14 февраля 2021 г.

Розвиток мовлення в дитини з особливими потребами

             З метою правильного і своєчасного розвитку мовлення в процесі спілкування потрібно, щоб на перших етапах ознайомлення з предметними якостями дитини вчилася виокремлювати ці якості з-поміж інших предметів, упізнавати, сприймати їх, а потім чітко висловлювати.

         Дорослий має спонукати до вимовляння слів, складів, ласкаво доторкатися до кожної дитини, гладити, брати за руку. Важливо зрозуміти, що мета дій – це предмет, із яким дитина маніпулює, переміщення цього предмета не визначається словом, а розкривається з допомогою жестів, дій. Наприклад: «Колю, ось кулька» і далі: «Коти!» - і показує жестом ворота, або «Ось машина» - «Вези машину!».

         Велике значення під час розвитку мовлення дітей з особливими потребами мають ігри, що передбачають звуконаслідування в поєднанні з рухами. Тут у пригоді стануть ігри-забавлянки, побудовані на законах мовленнєвої, духовної краси українського народу. Ефективними є вправи й ігри, що передбачають виконання рухів із словесним озвученням.

Наприклад, гра «Птахи у млині» вчить дітей звуконаслідувати птахів і одночасно виконувати рухи.

Гра «Птахи у млині»

Синя синиця: «Синь-синь-синь»,

Носить пшеницю.

(Обидві руки на праве плече – «несуть мішок».)

Ворона чорна: «Кар-кар-кар»,

Обертає жорна.

(Колові рухи обома руками до себе – «Обертають жорна».)

Зозуля: «Ку-ку! Ку-ку!»,

Сіє муку.

(Погойдування руками вправо-вліво перед собою – «сіє муку».)

Одуд підлітає: «Ук-ук-ук!»,

Сміття підмітає: «Ш-ш-ш…».

(Руки вправо-вліво – «підмітають».)

Дрохва: «Умб-умб-умб!»,

Сходила по дрова.

(Руки зігнуті перед собою – «несуть дрова».)

Журавлі-журавлики: «Кльо-кльо!»,

Печуть коржі та рогалики.

(Перекладання долоней одна на одну.)

 

З повагою Тамара Трещова

Комментариев нет:

Отправить комментарий