З метою правильного і своєчасного розвитку мовлення в процесі спілкування потрібно, щоб на перших етапах ознайомлення з предметними якостями дитини вчилася виокремлювати ці якості з-поміж інших предметів, упізнавати, сприймати їх, а потім чітко висловлювати.
Дорослий має спонукати до вимовляння
слів, складів, ласкаво доторкатися до кожної дитини, гладити, брати за руку.
Важливо зрозуміти, що мета дій – це предмет, із яким дитина маніпулює,
переміщення цього предмета не визначається словом, а розкривається з допомогою
жестів, дій. Наприклад: «Колю, ось кулька»
і далі: «Коти!» - і показує жестом
ворота, або «Ось машина» - «Вези машину!».
Велике значення під час розвитку
мовлення дітей з особливими потребами мають ігри, що передбачають
звуконаслідування в поєднанні з рухами. Тут у пригоді стануть ігри-забавлянки, побудовані на законах
мовленнєвої, духовної краси українського народу. Ефективними є вправи й ігри,
що передбачають виконання рухів із словесним озвученням.
Наприклад, гра «Птахи у млині»
вчить дітей звуконаслідувати птахів і одночасно виконувати рухи.
Гра «Птахи у млині»
Синя синиця: «Синь-синь-синь»,
Носить пшеницю.
(Обидві руки на праве плече – «несуть
мішок».)
Ворона чорна: «Кар-кар-кар»,
Обертає жорна.
(Колові рухи обома руками до себе –
«Обертають жорна».)
Зозуля: «Ку-ку! Ку-ку!»,
Сіє муку.
(Погойдування руками
вправо-вліво перед собою – «сіє муку».)
Одуд підлітає: «Ук-ук-ук!»,
Сміття підмітає: «Ш-ш-ш…».
(Руки вправо-вліво –
«підмітають».)
Дрохва: «Умб-умб-умб!»,
Сходила по дрова.
(Руки зігнуті перед собою –
«несуть дрова».)
Журавлі-журавлики: «Кльо-кльо!»,
Печуть коржі та рогалики.
(Перекладання долоней одна на
одну.)
З повагою Тамара Трещова
Комментариев нет:
Отправить комментарий